Здравейте! Бихте ли ми съдействали относно следния казус? Имаме ООД в ликвидация, което никога не извършвало дейност, не притежава активи, няма назначен персонал. Собственикът също не е получавал възнаграждение. Няма назначен персонал. Фирмата е била регистрирана преди няколко години, но така и не започва реална търговска дейност.Собственикът иска просто да я закрие. Отчети не са изготвяни, подавана е само нулева дан. декларация. Какви са стъпките? Предварително благодаря за отделеното време!
Бюрото по труда няма отношение. Става дума за това, че реалното салдо по см.754, а именно неодобрените разходи(там се отчита финансирането - 498/754 с цялата сума на фин.; 503/498 за отделните плащания; 754/705 за признаване на одобрените разходи) е 105 лв, а по 498 106 лв., тъй като с последното плащане превеждат с 1 лев по-малко (този 1 лев е натрупаната лихва по бановата сметка, открита за финансирането и те си я приспадат). Не мога да измисля каква статия да взема. Следва първо да сторнирам 498/754 с 105, но така 498 остава със салдо 1 лев. В това е въпросът.
Дано да съм го обяснила коректно!
Здравейте!
Питането ми е следното:
Имам кр.дт с-до по см. 498    106 лв.
В тях са включени 105 лв. неверифицирани р-ди по оперативна програма и 1 лв. натрупана лиха по разпл. сметка, в която са превеждани парите по програмта.
Агенцията си приспада този 1 лев от последното плащане.Сторнирам 498/754 105 лв, за да приключа финансирането, но каква операция да взема за този 1 лв.
Мога ли да го дам като финансиране със собствени с-ва? Каква да бъде счет. операция?
Предварително благодаря!
Хубав ден!
Одобрени и платени през 04,2015
Здравейте! Не мога да се справя с разрешаването на следния казус:
През 2014 фирмата  кандидатсвта по проект за усвояване на безвъзмездна финансова помощ. Последната включва 100 % финансиране за закупуване на дма, разходи за рз и со, материали и стоки.  Магазинът се занимава с търговия на цветя.  Частта с разходи по 601;602;604;605;204 съм я приключила още през 2014, тъй като тогава са верифицирани. Проблемът е, че нещо с признаването на прихода във връзка с направения разход за закупуване на стоките не ми е ясен. През 2014 по см. 304 имам следната аналитичност:
3041 (Основна дейност)
3042 (Проект)
При закупуването на цветя през 2014 съм взела :
Дт 3041/Кт 401 – 1290,00
Дт 3042/Кт 401 – 2000,00, тъй като предварително знаем каква е одобрената единична цена на всяко цвете по бюджет и мога да ги разделя.
Междувременно тези цветя са продадени и изписани от склада, а част от тях са бракувани.  И аз съм направила счетоводни записвания (2014):
411/7021 – 3000,00 (Основна дейност)
411/7022 – 2500,00 (Проект)
7021/3041 – 900,00 (Основна дейност)
7022/3042  - 1300,00 (Проект)
609/3041 – 59,00 (Основна дейност)
609/3042  - 307,00 (Проект)
Агенцията обаче одобрява тези извършени разходи едва през м.04.2015, в размер на 1900 лв. Тук вземам (2015):
Дт 3041 (Основна дейност)/Кт 3042 (Проект)  - 100,00 за да сторнирам неверифицираните разходи. И сега  - каква операция да направя за тези 1900 лева, признат приход? Защото с другите одобрени разходи беше по-лесно:  аналитично ги водех по проект и основна дйеност и при признаването осчетоводявах приход проект, а неодобрените сторнирах. Така изразходваните и одобрени суми са по дт и кт на 123, без да влияят на фин. резултат.
Предварително благодаря на отзовалите се! Хубав и успешен ден!
Здравейте! Много бих била благодарна, ако някой колега сподели опит във връзка с оперативна програма. А именно: почти напълно усвоихме безвъзмездната финансова помощ по въпросната програма и сега чакаме да ни дойдат на проверка от Агенцията. Знаете ли в какво се изразява тя (проверката)? Какво биха искали от счетоводителя? Приготвила съм оборотна ведомост, главна книга и др. дневници, но не всичко по проекта е коригирано (във връзка с неверифицирани разходи). Принципно се подготвям, че не всичко ще им "хареса" в осчетоводяването, но ме плашат санкциите. Ще ми дадат ли отсрочка за корекции? Насоки?
Предварително благодаря за съдействието! Хубав следобед!
Здравейте! Бихте ли ми помогнали във връзка със следния казус: през м.12,2014 наша служителка напуска по взимно съгласие. От 24,11 до 05,12 лицето е в болничен. Заповедта за прекратяване на тр. правоотношение е от 08,12 ( през м.12 няма отработени дни).  Брутното възнаграждение е 460,00 лв., МОД 470,00 лв. Като база за изчисление се взема предходния месец, а именно: м.11. Притеснява ме дали правилно съм го сметнала, след като лицето има 5 дни болничен за същия.
460,00 : 20 р.дни=23,00 лв. *4 дни неизп. пл.год.отпуск=92,00 лв., върху които съм удържала 10% дод (9,20 лв.) и 5,04 лв здр. осиг. върху болничен за сметка на работодателя ( 420,00 : 20* 5 *4,8%). Служителят следва да получи 82,80 лв.
Коректно ли съм ги изчислила или?
Предварително благодаря за съдействието!
Труд. възнагр. за болничния от работодател

Грешно!
Здравейте! Може ли да ми посочите грешката? Може би е трябвало да взема 470 за основа?
Благодаря!
Болничен за бременност или заболяване? Какъв е кода на причина за неработоспособността?
Здравейте! Чак сега имах възможност да прочета отговорите. Болничният е поради заболяване.
Здравейте! Отскоро ми се налга да водя т.н. ТРЗ на фирмата, в която работя. 2 месеца беше добре, но от 24,11 една от колежките излезе в болничен (бременност) до 05,12,2014. Моля за малко помощ, тъй като не знам реда за подаване на болничния в НОИ, а после и подаването на "любимите" Декл. 1 и 6. Правилно ли съм изчислила нетното и възнагр.?
осн. раб. заплата 460,00
Мин. осиг. дох. 470,00
Възнаграждение за отраб. дни (15) 345,00
Труд. възнагр. за болничния от работодател 48,30 (460,00/20 дни*3 дни*70%)
Общо бтв 393,30
осиг. доход 423,00 (470/20 дни*18 дни-15 отработени и 3 болничен)
Лични осиг. 54,58
ДОД 29,04
Предварително благодаря! Всяко мнение е ценно!
Не знам дали ще Ви хареса  :smile1:, но би могло:

За завеждане на договора
Д-т 4981 (изразява задължението по проекта)
     К-т 725 (финансови приходи за бъдещи периоди)

При получаване на плащане
Д-т 50 / К-т 4981 (така салдото по 4981 винаги ще показва какъв паричен поток остава да очаквате по проекта)

За признаване на прихода
Д-т 725 / К-т 705

При извършване на разходи по проекта
Д-т 60 / К-т 50; 40...

За отписване на извършения разход от финансирането
Д-т 705 / К-т 60 с извършените разходи

По този начин ще остане салдо от 40%, които още не са Ви преведени по с-ки 725 и 4981. Това позволява направените от Вас разходи, които не са финансирани все още, да намерят отражение в намаление на финансовия резултат.
Така се зарадвах! Точно така го осчетоводих и аз, но чак сега "посещавам" пак форума и виждам, че темата е имала продължение. Приятен следобед!
Много благодаря! Лека работа и на Вас!
Много ти благодаря! Аз мислех да напише една Декларация (свободен текст), че се осигурява на др. място в-у 2300, а останалото, както предлагаш. Предполагам, че ще мога да си приспадна надвнесените за м.09 осигуровки в м.10.
Лека работа!
Като служител, не е по дог. за управление.
Здравейте! В ООД имам управител по ДУК, сключен за сумата от 1050.00 лв, колкото е и МОД за този вид дейност. Същият се осигурява в друго дружество на 2300.00. Какви осигуровки дължи управителя? Този месец е първи работен за ООД-то и без да знам, че се осигурява на другото място, му внесох дължимите осигуровки и данък като по труд. дог. Със служебна бележка ли му доказвам осигур. доход от първото правоотношение или декларация, или...? Като цяло, не знам как да го осигурявам занапред в ООД-то.
Благодаря!
Сега видях, че сте отговорили по-рано. Благодаря! Задействам се.
Многооо ти благодаря! Така стана! Какво ли не пробвах, но само за този вариант не се сетих!!! А дали мога пак да си задам втората част от въпросите? Притесняват ме кл.31, 31А и 34 - от тази страница съм попълнила само кл.29. Така ли да остане, ако не се изплащат социални?Благодаря!
В първото квадратче попълних1, а във второто 5.
Здравейте! Опитвам се да попълня Декларация 1 в програмата на НАП. Лицето, за което се отнася е започнало работа на 15.09.14 (от същата дата му е и трудовия договор, обявен в НАП). В кл.14 "Ден, от който осигуряването е възникнало" въвеждам 15000 и ми изписва: "Неправилна поредица от дни на започване и прекъсване на осигуряването". Така не мога да продължа към следваща страница/стъпка. Фирмата е нова (м.09.2014) и в кл.13 "Код продължаване на осигуряването" съм въвела 1. Моля, ако може и малко помощ за кл.16 "Дни в осигуряването общо" предполагам, че трябва да напиша 11188?  Да пиша ли сумата на удържания данък в кл.31а, кл.31 ако няма социални и попълвам ли кл.34 "Нетно възнаграждение" или на последната странциа в моя случай, пиша само облагаем доход кл.30?
Предварително благодаря! Хубав следобед!
Много благодаря! Лек и успешен ден!